قوانین و توافقنامه استفاده از خدمات

استفاده از این سایت و ثبت سفارش در آن توسط کاربران و مشتریان محترم، به منزله آگاهی و قبول کلیه مفاد مندرج در این صفحه خواهد بود.

بخش های قوانین و توافقنامه

شرایط و قوانین کلی

تعهدات هلپیکال

تعهدات مشتریان

حق مالکیت

سایر موارد

• شرایط و قوانین کلی

  1. این سایت بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران و تنها بر روی دامنه Helpical.com فعالیت خواهد نمود.
  2. در این توافقنامه، از مالکین و تیم اجرایی این وب سایت (شرکت نام آوران فناوری اطلاعات پرنیا) با نام Helpical یا هلپیکال اسم برده خواهد شد.
  3. به منظور بهینه سازی وب سایت برای مطابقت با نیازهای کاربران، ممکن است اطلاعاتی به وسیله Cookie ذخیره سازی گردد.
  4. کلیه وجوه مربوط به سفارشات مشتریان تنها از طریق درگاه پرداخت آنلاین همین وب سایت و یا شماره حساب های درج شده در این وب سایت دریافت خواهند گردید و مسئولیت واریز وجه مشتریان به هر طریق دیگری بر عهده ایشان خواهد بود .
  5. هلپیکال هیچ نماینده ای در داخل و خارج از کشور نداشته و کلیه خدمات تنها از طریق همین سایت قابل ارائه خواهد بود. در صورتیکه به مرور زمان و بر اساس نیاز، تغییری در این روال صورت پذیرد، لیست نمایندگان مجاز در همین وب سایت درج خواهد گردید.
  6. هلپیکال تنها مسئولیت مطالب و محتوای موجود در وب سایت Helpical.com را بر عهده خواهد داشت.
  7. هر گونه فروش، اجاره و انتقال مالکیت لایسنس های فروخته شده در این وب سایت به اشخاص دیگر غیر قانونی بوده و در صورت اطلاع هلپیکال از این موضوع، حق بستن حساب کاربری، حذف لایسنس خریداری شده و داده های مربوط به آن و نیز انجام پیگردهای قانونی لازم برای این مجموعه محفوظ خواهد بود. ضمن اینکه در این صورت، هلپیکال از هر نوع اتهامی مبرا بوده و مسئولیتی بابت جبران خسارت به هیچ شخصی را پذیرا نخواهد بود.

• تعهدات هلپیکال

  1. هلپیکال همواره خواهد کوشید تا نسبت به ارتقاء کیفیت، بهبود امکانات و رفع نواقص احتمالی در نرم افزار تیکتینگ تلاش نماید.
  2. به منظور اطلاع رسانی فروش های ویژه، به روز رسانی های نرم افزار و ارائه نسخه های جدید آن، پس از عضویت کاربران در سایت، نام و آدرس ایمیل مشتریان در بانک اطلاعاتی و خبرنامه الکترونیکی سایت نیز ذخیره خواهد گردید. لیکن در صورت عدم تمایل مشتریان و کاربران محترم، در هر لحظه امکان لغو این موضوع وجود خواهد داشت. بدیهی است در صورت لغو عضویت مشتریان محترم از خبرنامه الکترونیکی، اطلاع رسانی های ذکر شده برای ایشان مقدور نخواهد بود.
  3. ارائه خدمات پشتیبانی در ساعات کاری 9 الی 16 روزهای شنبه تا چهارشنبه (به استثناء روزهای تعطیل رسمی) و تنها به مشتریانی که دارای لایسنس خریداری شده فعال می باشند صورت خواهد پذیرفت. این خدمات ازطریق تلفن، ایمیل و سرویس تیکتینگ ارائه خواهند گردید. در مواردی که به تشخیص مدیران یا کارشناسان هلپیکال نیاز به مستندسازی موارد اهمیت بالایی داشته باشد، استفاده از سرویس تیکتینگ توسط مشتری الزامی خواهد بود.
  4. خدمات پشتیبانی به مشتریان بر اساس صف درخواست های دریافت شده صورت خواهد پذیرفت. لذا ممکن است دریافت پاسخ در برخی اوقات با وقفه های زمانی صورت پذیرد.
  5. اعمال تغییرات (به جز برای رفع ایرادات و نواقص احتمالی بر پایه استانداردهای فنی توسعه نرم افزار) بر اساس سلیقه مشتریان در نرم افزار امکان پذیر نمی باشد. البته هلپیکال نظرات مشتریان خود را تجمیع نموده و در صورت رسیدن تعداد تقاضاهای مشابه، نسبت به عملیاتی نمودن آنها در صورت امکان اقدام خواهد نمود.
  6. هلپیکال برای انتخاب دیتاسنتر میزبانی سرویس های ابری خود مختار خواهد بود.
  7. هلپیکال همواره سعی خواهد نمود تا بهترین خدمات ممکن در حوزه میزبانی پلن های ابری (SaaS) را به مشتریان محترم خود ارائه نماید. لیکن در صورت بروز مشکلات ناشی از نواقص احتمالی دیتاسنتر یا زیرساخت اینترنت کشور، و یا مشکلات پیش بینی نشده پیرامون سرورها که از اختیار هلپیکال خارج باشد، این مجموعه از هر گونه اتهامی مبرا بوده و مشتریان محترم می بایست تا زمان بازگشت شرایط به حالت عادی و رفع مشکلات، شکیبا باشند.
  8. در پیاده سازی نرم افزار هلپیکال، توجه به حداکثر امنیت مورد نیاز صورت پذیرفته و تمهیدات لازم برای افزایش ایمن سازی نرم افزار و سرور اتخاذ گردیده اند. لیکن با توجه به اینکه در حوزه بحث امنیت، هیچگاه تضمین صد در صد وجود ندارد، در صورت بروز مشکلات امنیتی و خسارات و اختلال های احتمالی ناشی از آن ها، مسئولیتی بر عهده هلپیکال نخواهد بود. لذا به مشتریانی که تمایل به استفاده از سیاست ها و استانداردهای امنیتی مورد دلخواه خود می باشند توصیه می گردد از پلن Self-Hosted این نرم افزار استفاده نمایند تا امکان استقرار بر روی سرور اختصاصی آنها و اعمال تنظیمات امنیتی لازم بر روی سرور توسط خود مشتری فراهم آید.
  9. در پلن های ابری (SaaS)، تهیه نسخه پشتیبان چند بار در طی هفته و به نسبت نوع سرویس خریداری شده مشتری صورت خواهد پذیرفت.
  10. به دلیل حفاظت از دارایی های مادی و معنوی و نیز اهمیت محرمانگی زیرساخت مورد استفاده مشتریان، هلپیکال هیچگاه نسبت به ارائه فایل پشتیبان از بانک های اطلاعاتی خود به مشتریان سرویس های ابری اقدام نخواهد نمود. تنها موضوع قابل دریافت توسط مشتریان از بابت پشتیبان گیری از داده ها، خروجی هایی است که در خود نرم افزار به صورت متنی یا فایل هایی مانند اکسل قابل دریافت می باشند.
  11. هلپیکال بر روی پلن های خاصی ممکن است نسبت به ارائه گواهینامه امنیتی SSL رایگان اقدام نماید. ادامه ارائه این خدمت تا زمانی میسر خواهد بود که تأمین کننده اصلی این گواهینامه ها همکاری خود را با شرکت ها و وب سایت های مورد استفاده ادامه دهد. لذا در صورت بروز مشکلاتی تظیر تحریم و عدم ارائه خدمات به صورت رایگان، سرویس ارائه شده از سوی هلپیکال نیز متوقف خواهد گردید و مسئولیتی از این بابت متوجه هلپیکال نخواهد بود. در این شرایط، مشتریان ملزم به تهیه گواهینامه امنیتی SSL برای سرویس خود خواهند بود.

• تعهدات مشتریان

  1. هلپیکال به همان صورت که در مستندات، ویژگی ها و جزئیات ارائه شده در جلسات دمو معرفی می‌گردد به مشتریان ارائه خواهد شد. لذا، مشتری بر این اساس حق هر گونه اعتراض از باب مغایرت امکانات و عملکرد این نرم افزار با خواسته ها و نیاز های خود که مغایر با ویژگی ها و امکانات هلپیکال می‌باشند را نخواهد داشت.
  2. مسئولیت کامل اطلاعات ثبت شده در فرم سفارش بر عهده مشتریان محترم بوده و این اطلاعات ملاک عمل برای مراحل اجرایی، پشتیبانی و مالی قرار خواهند گرفت.
  3. مشتریان محترم می توانند پاسخ سئوالات خود در زمینه خدمات و محصولات ارائه شده این سایت را در بخش سئوالات متداول و یا از طریق بخش تماس با ما بدست آورند. از سوی دیگر ارائه دمو به متقاضیان پیش از ثبت سفارش ایشان نیز با هماهنگی قبلی با همکاران واحد فروش هلپیکال امکان پذیر خواهد بود. لذا پس از ثبت سفارش، هیچ گونه عذری از بابت عدم آگاهی از امکانات و نحوه کارکرد سامانه به منظور لغو سفارش و عودت وجه پذیرفته نخواهد گردید.
  4. مشتریان متعهد می گردند تا از محصولات ارائه شده در زمینه های خلاف قوانین کشور استفاده ننمایند. در صورت تشخیص عدم رعایت این موضوع، ضمن بسته شدن دسترسی مشتریان خاطی به سامانه، موضوع به سرعت به مراجع ذیصلاح قانونی اعلام و پیگردهای لازم در خصوص آن صورت خواهد پذیرفت.
  5. مسئولیت نگهداری و محافظت از اطلاعات ورود به سیستم بر عهده مشتریان و افراد تعریف شده در نرم افزار واگذاری شده خواهد بود و هلپیکال در این خصوص مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت.
  6. خریداران هلپیکال در خصوص میزان فایلهای ذخیره سازی شده بر روی سامانه نظیر فایل های پیوست تیکت ها، ملزم به رعایت مصرف منصفانه می باشند. بر این اساس، میزان مصرف منصفانه در هلپیکال، 1 گیگابایت فایل ذخیره شده به ازاء هر کاربر سازمانی لایسنس خریداری شده می باشد. هلپیکال مجاز است تا در صورت نیاز و مشاهده عبور از مصرف منصفانه، موضوع را به مشتری اطلاع داده و برای جلوگیری از اختلال یا قطع شدن سرویس، پیشنهاد اضافه شدن تعداد کارشناس را به مشتری اعلام نماید. بر این اساس، مشتریان محترم نیز ملزم به رعایت میزان مصرف منصفانه و یا پیروی از قوانین ذکر شده فوق می باشند.
  7. مشتری متعهد به تمدید به موقع لایسنس خود در سرویس های ابری خواهد بود. عدم تمدید به موقع لایسنس پلن های ابری (SaaS) تا پیش از تاریخ انقضاء آنها به منزله عدم تمایل مشتری به استفاده از نرم افزار هلپیکال برای دوره جدید تلقی خواهد گردید و بر این اساس حق حذف کلیه اطلاعات مرتبط با آن لایسنس در تاریخ انقضاء به طور کامل برای هلپیکال وجود خواهد داشت. در این صورت بازیابی اطلاعات مشتری پس از حذف آنها از روی سرور قابل انجام نخواهد بود.
  8. مشتریان محترم می باید پس از ایجاد صورتحساب، در اسرع وقت نسبت به پرداخت هزینه مربوط به آن صورتحساب اقدام نمایند. با توجه به اینکه محاسبات لازم جهت تعیین هزینه صورتحساب به تاریخ همان روز انجام می گردد، امکان تغییر این مبلغ پس از گذشت چند روز از تاریخ صدور صورتحساب ممکن نخواهد بود.
  9. استفاده از مرورگرهای جدید و به روز شده و ارتباط با سرعت مناسب در شبکه و اینترنت جزو نیازمندی های مهم این نرم افزار به حساب می آیند و مشتریان محترم شخصاً متعهد به تهیه و ایجاد این بسترها خواهند بود.
  10. کاربرانی که نسبت به خرید نسخه های قابل نصب بر روی سرور مشتری اقدام می نمایند متعهد به تهیه سرور مناسب و انجام تنظیمات و تمهیدات لازم در خصوص این سرورها خواهند بود و هلپیکال تعهدی به راه اندازی و مدیریت سرور این دسته از مشتریان نخواهد داشت.

• حق مالکیت

  1. مالکیت کامل مادی و معنوی این نرم افزار برای تولید کننده آن محفوظ بوده و خریداران لایسنس های نرم افزار هلپیکال صرفا حق بهره برداری از آن در مدت زمان مشخصی را خواهند داشت و از این رو، حق مالکیتی برای آنها ایجاد نخواهد شد.
  2. هر گونه تلاش برای نفوذ، ایجاد اختلال، شکستن و بازگشایی سورس برنامه و سوء استفاده از محصول ارائه شده در این وب سایت، جرم تلقی شده و پیگرد های قانونی را در بر خواهد داشت.
  3. نام و لوگوی هلپیکال به عنوان تولید کننده این نرم افزار در ذیل صفحات این محصول و ایمیل های اطلاع رسانی ذکر خواهند گردید.

• سایر موارد

  1. اعضاء این وب سایت با عضویت خود در این وب سایت قبول می نمایند که هلپیکال مجاز است از خطوط پیامکی خود نسبت به ارسال پیامک های اطلاع رسانی به شماره موبایل مشتری استفاده نماید و لذا حق هر گونه اعتراضی را از خود در این خصوص سلب و ساقط اعلام می نمایند.
  2. هلپیکال نام و لوگوی مشتریان خود را پس از اولین خرید سرویس از سوی ایشان بر روی سایت درج خواهد نمود.
  3. تیم اجرایی و مدیران هلپیکال برای بهبود عملکرد سیستم در طی زمان به روز رسانی هایی را در سیستم اعمال کرده و نسخه های جدیدتری را ارائه خواهند نمود. مشتریان می باید بر اساس تغییرات اعمال شده، روال عملیاتی خود در سامانه را تنظیم و از این موارد تبعیت نمایند.
  4. هلپیکال پس از هر پرداخت مشتری، به صورت پیش فرض، تصویر صورتحساب مربوطه را در پنل کاربری در اختیار مشتریان قرار خواهد داد. اما چنانچه مشتریان نسبت به دریافت فاکتور کاغذی اصرار داشته باشند، ارسال این فاکتورها برای لایسنس های ماهیانه تنها به صورت تجمیع شده پایان هر فصل و برای سایر فاکتورها پس از دریافت وجه امکان پذیر خواهد بود. ارسال نسخ فیزیکی با پرداخت هزینه از سوی مشتری (به صورت پس کرایه) یا با کسر از موجودی اعتبار ایشان در پنل مشتریان وب سایت صورت خواهد پذیرفت.
  5. ارتقاء پلن و افزایش کاربران سازمانی (Upgrade) همواره برای مشتریان هلپیکال میسر می باشد اما در هیچ یک از سرویس های هلپیکال امکان کاهش سطح پلن یا تعداد کاربران سازمانی لایسنس خریداری شده (Downgrade) وجود نخواهد داشت.
  6. هلپیکال هیچ گاه داده های ذخیره سازی شده در پایگاه داده سرویس های ارائه شده خود را حذف و یا ویرایش نخواهد نمود و مشتریان با علم به این موضوع، مسئولیت ورود اطلاعات در سامانه را بر عهده خواهند داشت.
  7. هلپیکال می تواند پس از اتمام خرید از سوی مشتریان، در صورت وجود هر گونه مشکل در ارائه خدمات و یا ثبت سفارشات، از ارائه محصول خریداری شده به مشتری خودداری نماید. بدیهی است در این صورت، وجوه واریزی طی هماهنگی با مشتریان محترم به حساب آنها عودت داده خواهد شد.
  8. حق تغییر در هزینه خدمات و محصولات برای هلپیکال  بدون اطلاع رسانی قبلی همواره محفوظ خواهد بود. همچنین هلپیکال  می تواند در هر زمان نسبت به اعمال تغییرات در پلن های محصول اقدام نماید. لیکن این تغییرات تعهدات هلپیکال از بابت ویژگی های قبلی پلن خریداری شده مشتریان را از بین نخواهد برد.
  9. هلپیکال تنها متعهد به ارائه خدمات در بازه زمانی لایسنس خریداری شده مشتری بوده و پس از اتمام این بازه، حق عدم ارائه سرویس مجدد به مشتری را خواهد داشت. لذا مشتریان محترم می توانند با خرید لایسنس های طولانی مدت، از در اختیار بودن نرم افزار مورد نیاز خود برای مدت بیشتری اطمینان حاصل نمایند. البته که بنا بر نوع فعالیت هلپیکال، قطع سرویس مشتریان موضوعی است که صرفاً در موارد بسیار خاص نظیر تصمیم به انحلال شرکت، بروز اختلافات احتمالی با مشتری و مواردی از این دست رخ دهد.
  10. اطلاع رسانی رویدادها و اخبار مرتبط با محصولات و لایسنس های مشتریان از طریق ایمیل و یا شبکه های اجتماعی هلپیکال به اطلاع خواهد رسید. لذا عدم بررسی این ابزارها توسط مشتریان مسئولیتی را برای این مجموعه ایجاد نخواهد نمود.
  11. در صورت بروز فورس ماژور نظیر جنگ، شیوع بیماری های واگیر دار، بلایای طبیعی، قطعی یا اختلالات گسترده اینترنتی و یا هر گونه شرایط دیگری که کنترل و مدیریت آن از اختیار هلپیکال خارج بوده و وقوع آنها منجر به قطع یا اختلال در عملکرد نرم افزار و یا ارائه سرویس گردد، مشتریان محترم ملزم به صبوری تا حصول شرایط عادی خواهند بود و بر این اساس، عدم ارائه سرویس در دوره فورس ماژور حق هیچگونه اعتراضی را برای مشتریان ایجاد نخواهد نمود. در این شرایط، اعتبار پرداخت شده مشتریان که به واسطه وقوع این گونه رخدادها نتوانسته اند از آن استفاده نمایند برای ادامه سرویس ایشان منظور خواهد گردید.
  12. مفاد این توافقنامه بدون اطلاع قبلی و در هر زمان قابل تغییر بوده و مطالعه آن برای کلیه مشتریان و کاربران به صورت دوره ای الزامی خواهد بود. البته در زمان اعمال این تغییرات به صورت عمده، هلپیکال تلاش خواهد نمود تا اطلاع رسانی های لازم را در بستر ایمیل، پیامک و یا شبکه ها و پیام رسان های اینترنتی منعکس نماید.
  13. در صورت بروز اختلاف در تعبیر، تفسیر یا اجرای این توافق نامه و عدم امکان صلح و سازش بین طرفین، سازمان نظام صنفی رایانه ای استان خراسان رضوی مرجع رسیدگی خواهد بود و هزینه طرح شکایت و پیگیری های مرتبط با آن در ابتدا به صورت یکسان با طرفین بود و پس از صدور حکم، طرف محکوم ملزم به عودت سهم پرداخت شده طرف مقابل می باشد.