۱۴۰۱/۱۰/۱۴

تأثیر طرح صیانت در ارتباطات سازمانی

تقریباً تمام ما کم و بیش از ماجرای طرح صیانت چیزهایی شنیده ایم. طرحی که همواره در ابهام بوده و برداشت های مختلفی از آن به گوشمان رسیده است. برخی آنرا ابزاری برای جلوگیری از تهدیدات فضای مجازی و اینترنت قلمداد نموده اند و برخی دیگر آنرا به منزله محدود شدن دسترسی کاربران ایرانی به شبکه گسترده جهانی اینترنت تصویر نموده اند. اما چیزی که تقریباً بسیاری از افراد به آن باور دارند، قطع یا کاهش چشمگیر دسترسی به پیام رسان های خارجی و یا سرویس هایی مانند جیمیل در صورت اجرا شدن این طرح است و این در حالی است که بسیاری از افراد به دلیل سادگی استفاده و در دسترس بودن بیشتر، برای ارتباط و مکالمه های روزمره خود از این ابزارها استفاده می نمایند. لازم به ذکر است که فارغ از موضوعی مانند طرح صیانت، حملات گسترده اینترنتی و سایبری بر روی سرورهای ایران بعضاً منجر به قطع ارتباط داخل به خارج کشور و برعکس از سوی سازمان های زیرساختی کشور نیز شده است (از این موضوع در اصطلاح به ایران اکسس - Iran Access یاد می شود) که بر این اساس، تمامی دسترسی های کاربران داخل ایران به سرویس های خارجی و نیز دسترسی کاربران خارج از ایران به داده های مستقر در ایران قطع می گردد.

طرح صیانت و محدودیت دسترسی به اینترنت

اما همین موضوع، در صورت اجرایی شدن طرح صیانت و کاهش یا حذف دسترسی به چنین ابزارهایی، صرفاً تبعات خود را برای افراد عادی در پی نخواهد داشت. متأسفانه در اثر استفاده بالای از چنین ابزارهایی، شرکت های خصوصی و حتی سازمان های بزرگ کشور نیز مدت هاست که راه های ارتباطی خود با مخاطبین و مشتریان را بر پایه این اپلیکیشن ها بنا نهاده اند، چنانکه این موضوع را می توان حتی در سازمان های دولتی نیز شاهد بود. البته این موضوع صرفاً به اپلیکیشن های پیام رسان محدود نبوده و برخی دیگر از زیرساخت های نرم افزاری مانند سرویس Gmail نیز در همین سازمان های دولتی بعضاً استفاده می گردد.


حال تصور کنید که این سازمان ها و کسب و کارهای خصوصی که تمامی ارتباطات خود را بر مبنای راه حل ها و ابزارهای ذکر شده بنا نهاده اند، به یک باره با چالش قطع دسترسی خود و مخاطبینشان به این سرویس ها مواجه گردند. بدون شکل وقوع چنین اتفاقی اختلالات گسترده ای در ارتباطات سازمانی و سرویس دهی مجموعه مختلف ایجاد خواهد نمود و این موضوع منجر به ظهور خسارت ها و مشکلات بسیاری برای ارگان ها، کسب و کارها و مشتریان و ارباب رجوع آنها خواهد شد.


در این شرایط، به نظر انتخاب یک راه حل مطمئن و پایدار که بدون وابستگی به تغییر سیاست های کلان در کشور بتواند به عنوان یک ابزار جدی در مدیریت ارتباطات با مشتریان و نیز ارتباطات سازمانی و پرسنل مورد استفاده قرار گیرد امری مهم و ضروری است. خوشبختانه در این راستا، ابزارها و نرم افزارهای متنوعی مانند سامانه تیکتینگ هلپیکال و نیز سیستم های چت آنلاین مدت هاست که در کسب و کارها و سازمان های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و جواب خود را به خوبی پس داده اند. این سامانه ها به دلیل بومی بودن آنها و نیز استقرار آنها در سرورهای داخل کشور بدون محدودیت در رخدادهای محدودکننده در سطح ارتباطات اینترنتی می توانند مورد استفاده کاربران مختلف قرار گیرند.


بنابراین اگر شما نیز فردی موثر در تصمیمات سازمان و کسب و کارتان هستید، پیشنهاد می کنیم با توجه به احتمال وقوع رویدادهای ذکر شده در این مقاله، به شما توصیه می کنیم که همین امروز نسبت به بررسی راه حل های مختلف و موجود برای استفاده از یک سیستم مطمئن نرم افزاری برای مدیریت ارتباط با مشتریان و مدیریت ارتباطات و درخواست های درون سازمانی خود اقدام نمایید. همکاران ما در تیم مشاوره و پشتیبانی نرم افزار تیکتینگ و مدیریت درخواست هلپیکال نیز همواره آمادگی ارائه راهنمایی به شما سروران ارجمند را خواهند داشت.