۱۴۰۱/۱۰/۱۳

سیستم تیکتینگ هلپیکال و افزایش رضایتمندی مشتریان

مشتریان، ارباب رجوع و به طور کلی مخاطبین یک شرکت یا سازمان را می توان سرمایه های مهمی برای این مجموعه ها به حساب آورد و به همین دلیل، میزان رضایت آنها ارتباط مستقیم با موفقیت سازمان ها و شرکت ها خواهد داشت. البته بدیهی است که بسته به نوع این مراکز، می توان موفقیت را در جنبه های مختلفی نظیر دستاورد های مالی، شهرت در تکریم ارباب رجوع و مواردی از این دست متصور بود.

نکات مهم برای مشتریان در ارتباط با شرکت ها و سازمان ها

همه ما برای انجام امور مختلف با شرکت ها و سازمان های مختلفی در ارتباط بوده ایم، اما نکاتی که برای یکایک ما در این ارتباط مورد توجه بوده و همین موارد بر روی افزایش یا کاهش رضایت مندی ما از آن شرکت یا سازمان تأثیر گذار بوده اند معمولاً مشترک هستند که در زیر به برخی از مهمترین آنها اشاره می نماییم.

  • ساختار منظم و منسجم سازمان
  • وجود واحد ها یا افراد مسئول جهت پاسخگویی
  • رعایت نوبت و حق تقدم در ارائه خدمات به ارباب رجوع
  • توجه به میزان اهمیت مسائل مختلف
  • قابلیت اطلاع از نتیجه درخواست ها و عملکرد سازمان در خصوص موضوعات بیان شده
  • توجه به میزان رضایتمندی مشتریان در خصوص خدمات دریافتی
  • نظارت مدیران بر عملکرد کارکنان
  • جلوگیری از انکار موضوعات و صحبت های مطرح شده پیرامون درخواست ها

حال بیائیم و نقش سیستم تیکتینگ در افزایش میزان رضایت مشتریان و ارباب رجوع را مورد بررسی قرار دهیم.
اگر شما یک مدیر ارشد در سازمان خود باشید، قطعاً به دنبال راه حل هایی برای ایجاد شرایط مطلوب برای ارباب رجوع و مشتریان خود بوده اید و یا قصد دارید که در این راستا قدم هایی را بر دارید که برای این منظور به ابزارهای مختلفی از جمله یک نرم افزار تیکتینگ نیاز خواهید داشت.

راهکارهای سیستم تیکتینگ هلپیکال برای افزایش رضایتمندی مشتریان

شروع به کار نرم افزار تیکتینگ هلپیکال با تعریف واحد های سازمانی (دپارتمان ها) و پرسنل آنها آغاز می گردد. این موضوع اولین دستاورد در راستای زمینه سازی برای افزایش رضایتمندی مشتری که وجود ساختاری منظم و منسجم از سازمان می باشد را به همراه خواهد آورد. دومین دستاورد، در زمان تعریف پرسنل و سرپرستان این واحد ها در سیستم تیکتینگ هلپیکال ایجاد خواهد گردید. افرادی که قرار است مسئولیت پاسخگویی و رسیدگی به درخواست های مشتریان را عهده دار باشند. هر درخواست که در اصطلاح در نرم افزار های تیکتینگ به آن تیکت گفته می شود، به محض ایجاد توسط ارباب رجوع و مشتری، در بانک اطلاعاتی سامانه تیکتینگ ذخیره شده و بر اساس تاریخ و ساعت ثبت آن، پرسنل می توانند به راحتی اولویت درخواست های ارسال شده به سمت واحدهای سازمان را تشخیص داده و بر حسب همین اولویت ها به آنها رسیدگی کنند. از رویی دیگر، با توجه به اهمیت جلوگیری از انکار کردن مذاکرات و موضوعات، در نرم افزار تیکتینگ و مدیریت درخواست هلپیکال، امکان حذف و ویرایش اطلاعات به طور کامل حذف گردیده است و لذا کلیه مطالب بیان شده چه از سوی مشتریان و چه از سوی پرسنل سازمان به اسنادی کاملاً مورد اعتماد به حساب خواهند آمد.

تعیین میزان اهمیت موضوعات یکی دیگر از امکاناتی است که در زمان ثبت یک تیکت در سامانه تیکتینگ هلپیکال قابل انجام است. اهمیت این موضوع در زمانی جلوه بیشتری پیدا خواهد نمود که نیاز است به برخی درخواست ها، علیرغم جایگاه آنها در صف تیکت ها، به طور اضطراری رسیدگی شود تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری گردد. البته یقیناً سرپرستان واحدهای سازمانی و پرسنل تعیین شده در این واحد ها نیز به اهمیت های تعیین شده در زمان ثبت تیکت ها دقت خواهند نمود تا از ضایع شدن حقوق سایر مشتریان در موارد غیر ضروری خودداری گردد.
در سیستم های تیکتینگ بخصوص نرم افزار تیکتینگ هلپیکال که به صورت ابری و تحت وب ارائه گردیده است، کلیه اطلاعات مرتبط با درخواست ها به صورت همیشگی در هر زمان و مکان در دسترس خواهند بود و در هر لحظه می توان از نتیجه اقدامات انجام شده بر روی درخواست مشتری چه توسط خود مشتری، و چه توسط سرپرستان واحدهای سازمانی و یا سایر مدیران ارشد سازمان مطلع شد. این موضوع نه تنها حس بسیار دلنشینی را برای مشتریان ایجاد خواهد نمود، بلکه مدیران را قادر خواهد ساخت تا در کوتاه ترین زمان ممکن، عملکرد واقعی پرسنل خود را بررسی و مشکلات احتمالی در پاسخگویی به مشتریان را شناسایی نمایند. از سویی دیگر، با توجه به در دسترس بودن این اطلاعات از طریق اینترنت، حجم زیادی از تماس های روزانه مشتریان برای اطلاع از نتیجه رسیدگی به درخواست های آنها در سازمان از بین خواهد رفت که این امر در نهایت منجر به افزایش بازدهی عملکرد پرسنل در سازمان خواهد شد. 

آنچه در بالا به آن اشاره کردیم را شاید بتوان تنها بخشی از فواید استفاده از سیستم های تیکتینگ بخصوص سیستم تیکتینگ هلپیکال در جهت افزایش رضایتمندی مشتری بر شمرد و یقیناً مزایای بیشتری از این موارد به واسطه استفاده از این سامانه ها برای سازمان ها، شرکت ها و مشتریان آنها قابل تصور خواهند بود.
در مقاله بعدی، شما را با مزایای استفاده از نرم افزار تیکتینگ هلپیکال در مدیریت ارتباطات درون سازمانی آشنا خواهیم نمود...

آنچه در بالا به آن اشاره کردیم را شاید بتوان تنها بخشی از فواید استفاده از سیستم های تیکتینگ بخصوص سیستم تیکتینگ هلپیکال در جهت افزایش رضایتمندی مشتری بر شمرد و یقیناً مزایای بیشتری از این موارد به واسطه استفاده از این سامانه ها برای سازمان ها، شرکت ها و مشتریان آنها قابل تصور خواهند بود.
در مقاله بعدی، شما را با مزایای استفاده از نرم افزار تیکتینگ هلپیکال در مدیریت ارتباطات درون سازمانی آشنا خواهیم نمود...